Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan

Cara Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan

Pasti anda biasa dengar tentang penyakit batu karang kan? Antara mitos yang selalu kita dengar daripada orang-orang dulu.
 
“Jangan tahan kencing, nanti kena sakit batu karang”
 
Beria lah pergi tandas kalau teringat ayat tu. Punyalah takut kalau kena batu karang tu. Tapi tahukah anda, penyakit batu karang ni selalunya banyak berlaku kepada orang lelaki sahaja?
 
Ubat batu karang yang paling berkesan setakat ni sukar untuk ditemui. Sebab itu, penting untuk anda tahu tanda-tanda anda menghidapi penyakit batu karang ni, dan mereka yang pernah menghidapi penyakit ini tak mustahil untuk mereka kena semula.

Bagaimana Batu Karang ini Boleh Terjadi?

Batu karang ni merujuk pada sejenis batu yang terbentuk dalam saluran kencing manusia, iaitu daripada buah pinggang hingga lah ke pundi kencing. 
 
Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan
Secara umumnya penyakit ini dikenali sebagai “urolithiasis” iaitu terdapat batu did alam saluran kencing. Ia bukan sahaja menyebabkan rasa sakit yang teramat tetapi juga boleh menyebabkan kerosakan atau kegagalan pada buah pinggang penghidap penyakit ini.
 
Lebih kritikal, ia juga  boleh menyebabkan jangkitan kuman yang akan menyebabkan berlakunya nanah di dalam buah pinggang. Kesan daripada nanah ini boleh membawa pada kematian!

Punca Terjadinya Batu Karang

Banyak punca yang dapat dikesan terjadinya batu karang ni. Antaranya:
 
1. Kurang Minum Air: Perasan tak, kalau anda kurang minum air pada satu hari tu, air kencing anda akan menjadi kuning pekat. Haa, air kencing yang pekat ni akan menggalakkan pembentukan kristal dalam saluran air kencing yang akhirnya menjadi batu. 
 
2. Umur :  Kebanyakan mereka yang menghidapi penyakit ini kes paling tinggi di kalangan umur 20 hingga 70 tahun

3. Penyakit Metabolik :  Mempunyai penyakit metabolik yang lain sebagai contoh penyakit Hyperparathyroidism (Kelenjar yang terlibat dalam metabolisme kalsium terlebih aktif). Hyperthyroidism ( Kelenjar thyroid terlebih aktif menyebabkan pengeluaran mineral daripada tulang dan pengumpulan kalsium).

4. Kesan Sampingan Ubat : Pengambilan ubat yang mengakibatkan pengeluaran air kencing menjadi semakin pekat.

5. Pemakanan : Makanan yang tinggi protein purin seperti hati, jantung, limpa, daging merah dan makanan laut yang bercengkerang.

Tanda-tanda Menghidapi Masalah Batu Karang

  • Minum air sekurang-kurangnya 1.5 liter air sehari
  • Kurangkan makanan yang tinggi asid urik
  • Ambil supplemen untuk menghalang dan mendorong daripada terbentuknya batu karang seperti Vivix Shaklee

Bagaimana Vivix Membantu Masalah Batu Karang

Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan4

Vivix  mampu membaiki dan melindungi selular DNA supaya sentiasa baik, mengawal genetik supaya sentisa melambatkan penuaan sel badan, menggalakkan pembentukan mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel tubuh. Jadi, sel tubuh akan sentiasa bertenaga dan sihat untuk melawan penyakit dan ketidakstabilan badan

Antara Punca sebarang penyakit termasuklah penyakit Batu karang ialah kerana MITOKINDRIA GAGAL HASILKAN TENAGA.


Vivix ini mampu mengaktifkan mitokondria kerana ia mempunyai Resveretrol! Resveretrol dikenali sebagai ibu segala antioksidan. Tetapi vivix ini 10 kali lebih dari resveretrol tau !

Bayangkan kalau dah 10 kali lebih baik dari resveratrol, lihatlah betapa hebatnya Vivix ini,betul kan ?

Mitokondria adalah sebuah organel terbesar yang kedua yang ada di dalam sel.
Sel mitokondria ini adalah salah satu sel yang sangat berperanan pada proses respirasi pada sel. Kerana peranannya yang sangat penting inilah mitokondria juga sering disebut sebagai pusat kekuatan sebuah sel. Kita mampu menemukan sel mitokondria ini disetiap sel dalam tubuh kita. Fungsi utama dari bahagian mitokondria sendiri adalah respirasi selular atau proses kimia.

Testimoni Vivix dan Batu Karang

“Setiap hari ambil sesudu vivix, dah tak rasa sakit batu karang”

“Pak Andak makan Shaklee (Vivix) tu dah keluaq batu karang, banyak juga keluar”

Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan4

 

“Batu karang dia keluar banyak after minum vivix”

Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan4

“Bagus tu Vivix, hari tu mama saya ada batu karang, bawa p scan doctor cakap tiada suda itu batu”

Atasi Masalah Batu Karang Tanpa Pembedahan

Bagaimana Cara Untuk Saya Dapatkan Vivix?

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan sebotol Vivix hari ni, boleh terus buat pembelian Vivix Secara Online di sini(KLIK). Harga biasa sebotol Vivix ialah RM475 sahaja. Tapi spesial promosi bulan ni  harga 2 botol VIVIX dapat diskaun sehingga ke RM684 sahaja daripada harga asal RM950! 
 
Bukan saja dapat harga paling jimat, namun anda juga akan dapat:
1.FREE MEMBERSHIP seumur hidup
2. FREE POSTAGE keseluruh Malaysia
3. CASHBACK bonus pada bulan depan.
 
Memang jimat berganda ganda lah! Jom jom whatsapp kakyan sekarang, kakyan bagitahu macam mana caranya untuk dapatkan diskaun ni, jom? Boleh terus klik icon kat bawah ni. Saya guide dan bantu anda ye. 
Tips berpuasa untuk ibu hamil
KakYan (1268629)
Pengedar Shaklee, Bakri Muar
Instagram :shakleebykakyan

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge